maanantai 12. tammikuuta 2009

Omituiset otukset - Underliga varelser







Omituisten otustemme tapaan olen aika lailla käpertynyt ajatuksiini tänään. Kun ulkona taas sataa vettä, on sisälläkin hämärää - lumesta ja valosta ei ole enää tietoakaan. Keskityinkin siis keskeneräisiin töihini ja hain rautalankaa ja pihdit pajalta. Suunnittelin uutta rautaharakka-tuotetta epäergonomisesti sohvan kulmalla - asento varmaan muistutti ylläolevaa pitkä- korvaista kyttyräselkää.



Liksom våra underliga varelser har jag krypt in i egna tankar idag. Ute regnar det igen och det är ganska mörkt här inne också - snön har försvunnit helt och hållet. Så koncentrerade jag mig i mina arbeten och tog järntråd och tång in i vardagsrummet. Jag planerade en ny järnskataprodukt oergonomiskt på soffahörnet - ställningen måste ha liknat denna långöriga varelsen ovanpå med böjd rygg.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kivaa jos jätät kommentin!! - Vad roligt om du lämnar en komment!! Eeva:)