perjantai 9. tammikuuta 2009

Käyttökeramiikkaa - Brukslera


Näistä astioista tykkään ihan valtavasti. Niitä pidän esillä ja käsillä keittiössä. Oman lisänsä esineiden viehättävyyteen antaa krakeloitunut, kuluneen säröinen lasite. Vaikka nämä aarteet on metsästetty jo monta vuotta sitten, ei niiden yksinkertaiseen muotoon väsy. Jotenkin ahmin näitä heleitä värejäkin nyt kun auringon valo on saanut jotakin sisällä taas heräämään.





Dom här kärl tycker jag faktiskt om. Dom har jag framme och till hands i köket. Den krackelerade, sliten och sprickande glasyren ger ännu mer charm åt det enkla formet, som jag inte tröttnar på fast de här skatter är jagade för många år sen. På något sätt slukar jag de här granna färger också nu när solljus har igen fått något att vakna inom mig.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kivaa jos jätät kommentin!! - Vad roligt om du lämnar en komment!! Eeva:)