perjantai 17. huhtikuuta 2009

Pieniä kotoisia asetelmia - Små hemtrevliga stilleben




Pidän hennoista ja hauraista luonnosta poimituista aarteista kuten höyhenistä, kukannupuista ja siemenkodista. Meillä säilytetään sudenkorennon siipiä ja pieniä käpyjä. Ovat niin kauniita.
-
Jag tycker om skira och fragila naturplockade skatter såsom fjäder, blomknoppar och frökärnor.
Det förvaras trollsländas vingar och små kottar hos oss. Dom är så vackra.




Kuivuneet ruusunkukat säilötään tottakai vanhan juustokuvun alle.
-
Torra rosor konserveras självklart under en gammal ostkåpa.







Oikeasta lintuhuoneesta haaveileva joutuu tyytymään keinotekoiseen tinttiin. Ihanan tulppaaninmuotoisen koukun on takonut Tulikoiran Ulla Ratinen.
-
Jag drömmar om ett riktigt fågelrum men får nöja mig med en konstgjord talgoxe. Den härliga tulpanformad krok har Tulikoiras Ulla Ratinen smidit.





Vanhaan puulaatikkoon teen vaihtuvia asetelmia. Kummasti siihen aina löytyy uusia esineitä...
-
I en gammal trälåda gör jag växlande arrangemang. Vad konstigt att det alltid hittas nya föremål i den...



9 kommenttia:

  1. Vackra bilder du visar!! Å tack för dina rara goa kommentarer på min blogg. Duktig på att sy.. nä nä.. då har du inte sett dem på nära håll, fniss. Jag syr hellre än bra, som man brukar säga.Faktiskt. Hoppas du får en bra helg. Kram Lenita

    VastaaPoista
  2. Voi kun ihana pesäpaikka lintusella :)
    Ja laatikon tavaroitten värit kauniit.

    VastaaPoista
  3. Hihi, niin, kumma kun aina löytyy jotain kivaa ;)

    VastaaPoista
  4. Vilka härliga föremål du tillverkar...min favorit var nog den stora kronan!
    Hit kommer jag på nytt!!
    Ha det bra!

    VastaaPoista
  5. Kauniita esineitä. Ja edellisen postauksen iirikset, ihania!

    VastaaPoista
  6. jag är dålig på att plocka in skatter från naturen trots att jag tycker det ser så vackert ut hemma hos andra!
    ha en skön vårsöndag!

    VastaaPoista
  7. Så fint du har det hos dig, lycka till med intervjun, det kommer att gå hur bra som helst.
    Kramar till dig/Ingela.

    VastaaPoista
  8. Ihania. Hauraat asiat ovat tosi kauniita. Minulla on muuten kans sudenkorennon sivet tallessa ynnämuuta outoa luonnosta löytynyttä kaunista. Muutakin yhteistä löytyy kuin autotallikaapit. ;)

    VastaaPoista

Kivaa jos jätät kommentin!! - Vad roligt om du lämnar en komment!! Eeva:)